tiistai 20. toukokuuta 2008

I'm not there



Tämä päivä on käymässä hyvin omituiseksi.

Aluksi soittaa puhelinmyyjä, joka tarjoaa minulle parempaa palvelusopimusta - yritysliittymääni. Joo. Hieno homma. Tiedätkö sinä mies kuka olen? Minä EN ole se ihminen, joka minulle yritysliittymää myöntää ja sen muutteluista päättää.

Hieman myöhemmin soittaa puhelinmyyjä, jonka epäselvästä itsensäesittelypapatuksesta ei saa selvää kuin Nikolex. Sitten alkaa "suuren uutisen" kertominen, olen saanut kaksi kuukautta lisää ilmaista jatkoa tilaukseeni. Olihan se miehen esittelypapatus epäselvä, mutta siitä olen varma, ettei siinä sanottu mitä myydään. Niin että mistäs sä häiskä nyt puhut? Mies häkeltyy täysin. Että en ollutkaan ajatustenlukija, joka arvaa heti mitä hän on myymässä. Niin sitä Valittuja paloja, jota olen jo tilannut ja nyt olisi lisää etua tarjolla. Paitsi etten ole tilannut.

Jotta päiväni OOBE-kiintiö täyttyisi, soittaa vielä hieman myöhemmin mies nimeltään *garblegarble* *mmmummmuuummm* Lassilan Teboililta. Että onkos tuo tuossa huoltamolla parkkeerattuna oleva vaaleansininen Hyundai minun. Tuskinpa on, sillä vaikka edellinen autoni oli vaaleansininen, se ei ollut Hyundai. Eikä minulla ole sitäkään autoa ollut enää aikoihin. Eikä sekään ollut edes minun. Mutta minähän olen xxxxx yyyy-öööö? No niin minä kyllä olen, mutta olen silti autoton. Jaa, no se on sitten varmaan jonkun toisen xxxx yyyyy-öööö:n auto. *klik*

Niin varmaan. Meitä xxxxx yyyyy-öööö:itä tässä maassa kun on itseni mukaan lukien peräti yksi kappale sitten viime tarkistuksen.

Eli se, joka on hankkinut minulle vaaleansinisen Hyundain, rekisteröinyt sen nimelleni ja jättänyt sen jostain syystä Lassilan Tebikselle, olisitko ystävällinen ja ajaisit sen minun pihaani, jotta voisin sitä ihastella (sillä lahjahevosen suuhunhan ei katsota, vaikka se olisi kuinka Hyi'n'daa). Syntymäpäiviini on toki aika lailla aikaa, joten lahjan syy on minulle hieman epäselvä.

Seuraavaksi varmaan avaan iltapäivälehden ja luen lähettäneeni keskenkasvuisia tekstiviestejä Ilkka Kanervalle ja Matti Vanhaselle kinuen heitä kuumaan kolmen kimppaan ja pussikaljalle eduskuntatalon rappusille.

Myöhemmin illalla lienen ryöstänyt pankin, ottanut pikalennon Köpikseen ja äänestänyt Teräsbetonia satojen tuhansien eurojen edestä, jäänyt siitä kiinni ja joutunut Guantamoon epäiltynä islamistisesta salaliitosta 90-luvun alun diskoteekkiaikoihinsa jumiutuneita epämusikaalisia seksuaalivähemmistöjä kohtaan.

Edit 18.25: Ja jatkuu. Sain tekstiviestin epämääräisen näköisestä tekstiviestinnumerosta 14596. Viestinä: "Päivitetty". Niin että mikä? Kuka? Minäkö? Milloin? Hä? Apua!

Jos nyt yritän lähteä töistä bussilla kotiin, käykö niin kuin unissani, eli löydänkin itseni jostain satojen kilometrien päästä vastakkaisesta suunnasta tanssimasta alasti tiputanssia peruskoulun ala-asteen joulujuhlissa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kriisipuuro