torstai 19. lokakuuta 2006

PlusTV raottaa salaperäisyyden verhoa


Tänään tulleiden tiedotteiden ja PlusTV:n oman webisivun
mukaan yhtiön kanavajakelu alkaa marraskuun alusta. Toistaiseksi
on jaossa vain Subtv Juniori -lastenkanava ja MTV3 MAX -viihdekanava,
jonka päätäky on maikkarin Formula-lähetykset.



PlusTV markkinoi kahdenlaista katselukorttia. Toinen niistä on
idealtaan samanlainen kuin Canal Digitalin "maistiainen", joka antaa
katseluaikaa muttei edellytä asiakassuhteen solmimista. Kortin voi
ostaa ärrältä hintaan 29,90 euroa, ja sillä saa kolme kuukautta
katseluaikaa.



Kodinkoneliikkeet ja PlusTV trokaavat puolestaan asiakassuhteellista
jatkuvaa tilausta:
"Palvelun avausmaksu on 29,90 euroa. Tällä
avausmaksulla asiakas voi katsella veloituksetta PlusTV:n paketoimia
maksu-tv-kanavia kolmen kuukauden ajan. Kolmen kuukauden
veloituksettoman jakson jälkeen nämä tilausasiakkaat maksavat laskulla
kuukausittaisen palvelumaksun, joka on 8,90 euroa."



Toisin sanoen "säästät" 26,70 euroa, mutta maksat 29,90 euroa ja
joudut nalkkiin tietämättä vielä tuletko edes saamaan rahasi
vastikkeeksi mitään tämänhetkistä kummempaa seuraavan puolen vuoden
aikana. Tarjouspuheessa ei myöskään mainita, sisältyykö heidän
hinnastostaan löytyvä 14,95 euron korttimaksu (6kk) tarjoukseen, vai
pitääkö se maksaa tarjouksen päälle.



PlusTV lupaa kanavamäärän laajenevan kevään aikana, mutta ulkomaiset
kanavat aiotaan lisätä tarjontaan vasta syyskuussa 2007. Eli enpä tiedä
kannattaako oikein kenenkään harkita "testikorttia" kummempaa ennen
kuin reilusti lähempänä analogisten lähetysten loppumista. Varsinkin
kun jos tilaus rupeaa kismittämään, niin hinnastosta löytyy myös ikävä
tilauksen lopetusmaksu 29,90 euroa. Tarjoukseen tarttuminen voi siis
käydä loppujen lopuksi varsin kalliiksi.



Siitä tosin edelleen on pidettävä kiinni, että kaikki ne, jotka ovat
vastanneet PlusTV:n Kanavapäällikkö-kampanjan kyselyyn saavat ilmaisen
kortin ilman sitoutumisvelvoitetta. Eipä voi PlusTV väittää että se
olisi edes mitenkään logistisesti mahdotontakaan, koska tuo
"ärrä-kortti" on juuri sitä markkinointiin sopivaa tavaraa. Tietysti
varmaan pian ilmoittavat, että juuri tällaista korttiahan he olivat
tarjoamassakin, mutta jos näin on, niin potkut kampanjan suorittaneelle
mainostoimistolle ja yhtiön omille koordinaattoreille kannattaisi antaa
ihan ensitilassa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kriisipuuro