torstai 12. lokakuuta 2006

Kanavapäälliköille vähän valehdellaan


Postilaatikossani odotti aamulla tullut viesti blogini lukijalta, joka
kertoi lähettäneensä PlusTV:lle palautetta epämääräisestä
rekrytointipalkkiosta, eli siitä 3 kuukauden ilmaisesta katselusta.
Katso tämä kirjoitukseni "Ei ilmaista lounasta jne".

Ymmärtääkseni vastausta ei kyselyynsä saanut.


Sen sijaan sain uuden mailin pari tuntia myöhemmin, jossa sama henkilö
kertoi huomanneensa kyselynsä jälkeen ilmestyneen muutoksen PlusTV:n
kanavapäällikkö-sivuilla.

Ennen siellä luki näin:
Emme kehota sinua jättämään päivätyötäsi, vaikka saatkin kanavapäällikön työstä
mukavan palkkion: PlusTV-katselukortin 3kk:ksi ilman veloitusta. (Kolmen
kuukauden jälkeen palvelu muuttuu maksulliseksi.) Kerro mielipiteesi vastaamalla
kysymyksiin ja anna meille sitten tarvittavat yhteystiedot, niin lähetämme
sinulle PlusTV-katselukortin.


Nyt siellä lukee näin:
Emme
kehota sinua jättämään päivätyötäsi, vaikka saatkin kanavapäällikön
työstä mukavan palkkion: PlusTV-katselukortin 3kk:ksi ilman veloitusta.
(Kolmen kuukauden jälkeen palvelu muuttuu maksulliseksi eli
toistaiseksi voimassaolevaksi tilaukseksi.) Kerro mielipiteesi
vastaamalla kysymyksiin ja anna meille sitten tarvittavat yhteystiedot,
niin lähetämme sinulle PlusTV-katselukortin.


Kampanja
on pyörinyt mainonnassa jo jonkin aikaa. Vastaajiakin on varmaan
kertynyt jo aikamoinen määrä. Veikkaisin että aika moni luulee saavansa
kortin suoraan ilman mitään pakkoasiakkuutta.

Todellakaan
en pidä tällaisesta, varsinkin jos kyselyyn vastanneiden maileihin ei
firman puolelta edes vastata. Ja siitäkin huolimatta vähän myöhäistä
reagoida missään webisivulla, koska maito kaatui jo, porukkaa on jo
ehditty huijata aika kauan.

Jos koet tulleesi huijatuksi, voit jättää kuluttajavirastolle ilmoituksen. Yksittäisiä kuluttajan saatavia he eivät käsittele, mutta toivottavasti ottavat ainakin PlusTV:n toiminnan syyniin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kriisipuuro