lauantai 30. syyskuuta 2006

Kuis sa soittama Viasat


Viasatin luulisi vihdoin lähteneen pieneen kilpailuun Canal Digitalin
kanssa. Siitä ainakin kielisi Welhon kanssa tehty kanavapakettisopimus
ja viime aikoina usein vastaantulleet kampanjaesitteet. Ja suurimman
paketin hintahan on hyvä.



No hyvinhän menee esimerkiksi Welhon asiakkaana, koska pakettia tilatessa tulee asioitua Welhon kanssa.



Entäs jos haluat hankkia puhelimitse sopimuksen, lautasantennin ja muun
tilpehöörin? Siinä paljastuu ensimmäistä kertaa asia, jossa Viasat
säästää ollakseen hinnoiltaan kilpailukykyinen. Naurattaa aika pirusti,
vaikka kuluttajanäkökulmasta myös ärsyttää aivan tuhottomasti.



Ystäväni kertomaa:

Ensin näppäilen numeron. ok. sinne meni.


Sit ne "paina ykköstä jos…" kysymykset. ok.




SITTEN puhelu on SELVÄSTI mennyt läpi, ni eikö toisesta päästä kuulu tuhinaa rapistelua ja kahvinjuontia…


…minuutin - kaksi.




"haloo? Haloo? HALOO!" huudan minä puhelimeen.


"Haloo. Kuis sa soittama Viasat, teretulemas kuinka voin auttab?"




Asiakaspalvelu on Virossa. Jep. Eikä se kieli siitä mihinkään muutu.



Ystävä jatkaa:



Ja se saakeli puhuu huonompaa suomea kuin keskivertotarjoilija Wanhassa
kaupungissa. Huomioi: Painoin alussa ykköstä saadakseni palvelua edes
kohtuullisella suomen kielellä suomalaiselta yritykseltä…




"Sa haluu siis tilata Viasat gulta pagett?"


"Kyllä"


"Sa et siis vanha asiagas"


Obviosly! "En ole."


"Saanko ma nauhottaa puhelun go se on go sopimus"


"Siitä vaan"




Sen jälkeen tentattiin ystävän henkilötunnusta pari arvauskierrosta,
jonka jälkeen osoitteen kirjaus oli sen tuntuista touhua, että kovasti
ihmettelen mahtoiko mennä oikein ollenkaan.



Sain lopulta tilattua jotain mikä kuulosti "lautasantenil, ganvapagettil, tikipoksil ja kortil"


Täytyy sanoa että hiukan hikoilutti puhelun loputtua.




Noh, ilmaista lounasta ei ole, sen tietävät kaikki. Toisaalta luulisi
oikeasti suomenkielentaitoisten virolaisten olevan taidostaan
huolimatta edelleenkin halvempia kuin suomalaiset asiakaspalveludaijut,
joten miksi ihmeessä on silti pitänyt palkata ne kielitaidottomat? Vai
luullaanko Viasatin päämajassa, että jokainen virolainen osaa
automaattisesti suomea?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kriisipuuro