torstai 16. helmikuuta 2006

Tulee 3-5 päivässä...


Menopaussissa tuskaillaan asiakaspalvelusta ja asioiden kestämisestä. Minuakin tuskastuttaa. Johan täällä olen kohkannut siitä pc:stäni jonka ostin syyskuussa, ja joka joutui heti lokakuussa kahdeksi viikoksi huoltoon. Ja sitten se alkoi kärähädellä uudestaan niin, että jouluna se jumahteli yhä useammin ja useammin kesken ei mitään niin, että lopulta se ei enää edes käynnistynyt. Kiroilin joulunpyhät ja lopulta ennen loppiaista kone lähti taas huoltoon.

Olemme nyt helmikuun puolessavälissä, ja kone on edelleen siellä huollossa. Kun se oli ollut kaksi viikkoa huollossa, siis saman ajan kuin edellisellä kerralla, suhteellisen kohtuullisen ajan siis, mailailin perään, että mikäs on tilanne. Odottelivat varaosaa, jonka pitäisi tulla sillä viikolla. Siitä lähtien olen viikon välein mailaillut, ja aina odotellaan varaosaa, jonka pitäisi tulla ihan parin päivän sisällä. Joka kerran mailiini vastaa eri asiakaspalvelija.

Aloin jo tuskastua, että miten voi yhden näytönohjaimen (selvisi, että näytönohjaimesta kiikastaa) tuleminen voi kestää näin kauan, ja sain selityksen että se tulee Saksasta. SAKSASTA?! Minkä taivaan tähden?! Jos koneessa ei olisi takuuta, olisin ajat sitten käynyt ostamassa sen ohjaimen vaikka Verkkokaupasta, jossa niitä on pilvin pimein. Tavallinen Nvidian kortti, siis todellakin tavallista tavallisin halpis. Minkä hemmetin takia se pitää tilata Saksasta ja antaa asiakkaan odottaa puoli elämäänsä?!

Eli siitä hieman vajaasta viidestä kuukaudesta kun olen tämän hienon Fujitsu-merkkikoneeni omistanut, se on maannut yhteensä kaksi kuukautta huollossa. Se ekat kaksi viikkoa nyt oli vielä ihan siedettävä, mutta mielestäni puolitoista kuukautta on jo täysin kohtuutonta. Varsinkin kun joka kerran vastaus kyselyyn on se täysin standardiluritus, jonka rivien välistä tihkuu asenne "miksei nää asiakkaat koskaa osaa olla vain hiljaa ja tyytyä kohtaloonsa".

Olen harkinnut soittamista kuluttaja-asiamiehelle kysyäkseni onko tällainen odottelu kohtuullista, ja mitä minun pitäisi oikein tehdä, vai voinko edes tehdä muuta kuin vain hammasta purren odotella. Kerran jo näppäilin numeron, mutta oli tietenkin ruuhkaa. Ei  jotenkin ihmetytä lainkaan, että on ruuhkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kriisipuuro