perjantai 8. toukokuuta 2009

Eurovision countdown 2


No niin, ammattitaitoinen ja kriitinen raatinne kokoontuu täällä jälleen, kuten luvattu. Seuraavaksi siis kakkosryhmä, jossa on yksi biisi enemmän kuin tiistain skabassa. Koska ihmeteltiin, että pyysimme edellistä anteeksi, emme sorru samaan tällä kertaa. Huomenna päätämme kotistudiosessiot viiden varman finalistin, eli neljän rahapussimaan ja edellisen vuoden voittajan, ruoskimiseen sekä jonkinlaiseen loppuyhteenvetoon tämän vuoden kisojen yleisestä tasosta.


Semifinaali 2, 14. toukokuuta


























































































1. Lijepa Tena - Kroatia
Minä:
**  Poika: **
Minä:
Ei saa nauraa, tämä on virtsankarkailumainos! Nojoo... Tylsää kiekumista. Naisen lisäksi mieskin saisi olla hiljaa. Potentiaalia kai periaatteessa olisi, mutta kun ei ala mistään eikä oikein lopu mihinkään.
Poika: Tylsää! Mies voisi laulaa yksin.










2. Et Cetera - Irlanti
Minä: *** Poika: ****
Minä: En jaksanut ensin edes kuunnella, mutta periaatteessa paranee parin kuuntelun jälkeen. Ehkä se on turtumista. No, onhan tämä iloinen. Mutta vähän kliininen.
Poika:
Hyvä! Mutta ei sitä laulun nimeä tarvitsisi koko ajan hokea.










3. Probka - Latvia
Minä: **** Poika: ***
Minä: Tätä vihattiin universaalisti svenskien Inför eurovisionissa. Miksi ihmeessä? Energinen, kiva väliosa, söpö laulaja sellaisella nalletavalla. Hyvä meno kaiken kaikkiaan.
Poika:
Hokeminen taas ärsyttää.










4. Cipela - Serbia
Minä: **** Poika: ***
Minä: Ja toinen kisojen vitsibiisi kai olevinaan. Jonka musiikilliset arvot kuitenkin ovat varsin hyvät. Setä saattaa näyttää jättimäiseltä, keltaiselta mikrofonilta, mutta sehän on ihan hauskaa vain.
Poika:
Tylsä biisi mutta huvittava setä.










5. I Don't Wanna Leave - Puola
Minä: ** Poika: *****
Minä: Tyylikästä ja silkoista teflonujellusta vailla sielua tai tunnelmaa. Ehkei kyynikon sieluni vain enää kykene. Jos pitää valita Puolan ja Islannin tyttöjen väliltä, niin valitsen kuitenkin Islannin.
Poika:
Rauhallinen ja hyvä biisi, kaunis nainen ja laulaa hyvin.










6. Fairytale - Norja
Minä: *** Poika: *****
Minä: Tässä toivoisi kai olevansa riittävän lapsekas. Mutta kun ei voi. Poika huutaa eikä laula. Kappale on "ihan kiva", mutta niin simppeli, ettei kestä toistoa pidemmän päälle lainkaan. Poika on söpö, mutta jotenkin tulee sellainen tunne, että hän tietää sen myös liian hyvin itse. Jotenkin omahyväinen viuluaan renkuttaessaan. Joo, en halua että tämä voittaa, myönnetään, joten kaipa tässä on jotain projisointiakin.
Poika:
Älyttömän hyvä biisi. Paras minun koskaan kuulemani Norjan viisu.










7. Firefly - Kypros
Minä: ** Poika: **
Minä: Voi tyttöparkaa, lähetetty laulutaidotta maailmalle, raukka parka. Laulussa kai olisi ihan pientä potentiaaliakin, mutta solistin vaihtoa se vaatisi.
Poika: Yksinkertainen.










8. Let 'tmou - Slovakia
Minä: ** Poika: **
Minä: Voih, tätiin taitaa sattua tosi pahasti, kun kiljuu kuin pistetty sika. Mitä pahaa toi setä sille oikein tekee?
Poika:
En osaa kommentoida, mutta en vain pidä.










9. Believe Again - Tanska
Minä: *** Poika: **
Minä: Ronan Keatinging tekemä. Ja sen kuulee. Ihan niin kuin Ronan Keating olisi tehnyt tämän Ronan Keatingin laulun aiemmin pariin kertaan. Ja jos laittaa silmät kiinni, niin Ronan Keating myös laulaa. Ei ärsytä, ei kiihota. Menee perusmiellyttävästi toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. 
Poika:
Tylsä.










10. Love Symphony - Slovenia
Minä: ** Poika: *****
Minä: Tämä sopisi hyvin puhelimen soittoääneksi, sama 20 sekunnin luuppi toistuu. Ja toistuu. Ja toistuu.
Poika:
Tässä vain on jotain minuun iskevää, tuo aloitus varsinkin.










11. Dance with Me - Unkari
Minä: ** Poika: **
Minä: Emmä jaksa koko lajityyppiä. Se, että jokin yrittää olla coolia melodian kustannuksella ei vain jaksa viihdyttää.
Poika: Tämä ei sovi euroviisuihin. Näitä on kuullut ihan liikaa ennenkin.










12. Always - Azerbaidzan
Minä: *** Poika: ****
Minä: Ruotsalaiset yrittää tehdä itä-tanssibiisin. Ja lopputulos kuulostaa välillä enemmänkin Karibia-rytmeiltä. Jotenkin koomista, mutta feikkiä.
Poika:
Kiva rytmi. Rytmi iskee sydämeen.










13. This Is Out Night - Kreikka
Minä: **** Poika: ****
Minä: Okei, todella sieluttoman viimeisen päälle pro-kamaa. Koukkua koukun perään liukuhihnavauhtia. Mutta koukku on aina koukku. Joten koukutun, vaikka tiedänkin että nappejani painellaan laskelmoiden. Paras näiden viisujen tämän lokeron jutuista.
Poika:
Ei pysty vastustamaan, vaikka en tiedä miksi.










14. Love - Liettua
Minä: ** Poika: *
Minä: Yksi tähti modulaatiolle, toinen... en tiedä mille. No annetaan kuitenkin.
Poika:
Hyi, viekää tämä moska sinne missä pippuri kasvaa!










15. Hora din Moldova - Moldova
Minä: **** Poika: ****
Minä: Etno. Jälleen kerran ylittää kirkkaasti vaatimusrajani sillä saralla. Tällainen iloinen, aidohko ja rytmikäs kansanmusiikkikama vain on vastustamatonta. Ja laulajalla on hiton hyvä ääni.
Poika: Hauska täti, hauska kappale.










16. Carry Me in Your Dreams - Albania
Minä: *** Poika: *****
Minä: Hei kaikki, ja tervetuloa vuoden 1985 euroviisuihin! Mutta mikäs siinä, onhan tuolla yksi koukkukin. Ja tollasia kivoja vonkuvia pillejä.
Poika:
En osaa oikein selittää, mutta hyvä silti.










17. Be My Valentine - Ukraina
Minä: *** Poika: *
Minä: Olen erinäisiin suuntiin vaahdonnut tästä. Kakkasuklaahuulia, liian aggressiivista. Itä, tuo vanhan maailman dekadenssin viimeinen tyyssija, ei voi kun suu auki katsoa. Ja ehkä vähän silti hymyilyttää, koska onhan tuo julkeus sinänsä aika... hienoa. Biisi sinänsä, nojoo, mutta että El Condor Pasaa sekaan, joopajoo. 
Poika:
Tyhmä! En tykkää noista seksijutuista. Hyvä ettei livenä näe tuota videota.










18. Rändajad - Viro
Minä: ***** Poika: *****
Minä: Numerolla 18 näemmä kilpailee näiden kummankin semin parhaat biisit. Tämä on hieno, tunnelmallinen. Tässä on pieni c-osakin. Ja Viron kieli on ihku. 
Poika:
Pakko sanoa, että hyvä, mutta muuten en osaa kommentoida.








19. Shine - Alankomaat
Minä: * Poika: *
Minä: Tämä on jo niin nolo, ettei ole oikeastaan enää edes hauskaa. Toisaalta vihaaminen ja liika pilkkaaminen olisi jo verrannollista vammaisen potkimiseen. Ehkä vähän pitää kunnioittaa sitä, että Hollanti pyrkii ainakin pitämään oman linjansa vuodesta toiseen. Vaikka se onkin huono linja. Mutta onpahan oma. 
Poika:
Nämä papparaiset eivät ole tervetulleita euroviisuihin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kriisipuuro