perjantai 27. tammikuuta 2006

Ihana valo


Kevät keskellä tammikuun loppua. Tällaisena päivänä ei voi tapahtua
kuin hyviä asioita. Tai jos tapahtuu huonoja asioita, niin nekin ovat
aika hyviä.


Eihän tämä kauan kestä näin talvella, mutta tekee kyllä mielelle
todella hyvää, kun aurinko paistaa, jopa vähän lämmittää, ja ofiisi
kylpee terveen värisessä valossa.

Terveen värinen valo on
todella tärkeä. Olen jo vuosien ajan pannut merkille, että valon näkyvä
väri on ainakin minulle todella tärkeää. Harmaina päivinä, vaikka olisi
periaatteessa hyvinkin valoisaa eikä joutuisi yhtään ponnistelemaan
"näkemismielessä", minun on aina pakko laittaa huushollin kaikki lamput
päälle. Luxeja ei siis varmaankaan tule juuri lisää, mutta väri
muuttuu. Lampun kellertävä näkyvä valo poistaa harmahtavan kirkkauden
kurjuuden tunteen. En tiedä mistä moinen oikein johtuu, varsinkin kun
ei ole kyse siitä, ettei muka näkisi eteensä.

Ensin alkuun
perheen taloudellishenkisempi osapuoli hieman kritisoi asiaa, mutta on
alkanut ymmärtää minua.  Ehkä ymmärrystä on auttanut se,
että  lamput päällä olen vähemmä kärttyinen.

Hitsi, tuohan olisi melkein kuulunut niihin outoihin ominaisuuksiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kriisipuuro